Esame registravę vaiką pas šeimos gydytoją, užtikriname vaikui reikalingas sveikatos paslaugas.
Retkarčiais pasitaiko, kad praleidžiame vaiko apsilankymus pas šeimos gydytoją ar apsilankome tik po gydytojo paraginimo. Pastebime situacijas, kuomet mums nepavyksta visiškai užtikrinti vaikui reikalingų sveikatos paslaugų.
Vaikas neužregistruotas sveikatos priežiūros įstaigoje. Reguliariai pasitaiko, kad praleidžiame apsilankymus pas šeimos gydytoją. Pasitaiko, kai neatsižvelgiame į gydytojų rekomendacijas vaiko sveikatos priežiūrai.
Pasitaiko, kad vaikas turi kraujosrūvų ar kitų kūno sužalojimų dėl smurto. Nuolat neužtikriname vaikui sveikatos priežiūros paslaugų. Ignoruojame gydytojų rekomendacijas.
Vaiko fizinis išsivystymas (svoris, ūgis) ir raida atitinka amžių, žymių sveikatos sutrikimų neturi. Vaikui nėra nustatyta fizinė negalia. Vaikas pasitiki savimi, geba bendrauti su aplinkiniais. Psichikos ligomis neserga. Vaikas nebandė savęs žaloti, priklausomybių neturi, nepatyrė ilgalaikio ir / ar ūmaus streso. Mūsų sveikata, gyvenimo būdas, užimtumas nekelia rizikos vaiko fizinės ir psichikos sveikatos būklei.
Vaiko fizinis išsivystymas (svoris, ūgis) ir raida neatitinka amžiaus tarpsnio. Vaikas turi rimtų sveikatos sutrikimų, serga lėtinėmis ligomis. Pasikartojantys nelaimingi atsitikimai su sveikatos sutrikimais, kūno sužalojimais. Paauglys turi nesaugių lytinių santykių, dažnai keičia partnerius ir pan. Pastebime, kad vaikas linkęs žaloti save, užsimena apie savižudybę. Prastai vertina save, dažnai konfliktuoja su artimaisiais ir bendraamžiais. Vaikas turi priklausomybių. Vaikas serga psichikos liga, jam nustatyti specialūs ugdymo poreikiai. Mes turime psichikos sveikatos sutrikimų; yra paveldimumo rizika.
Vaiko fizinis išsivystymas (svoris, ūgis) ir raida neatitinka amžiaus tarpsnio, turi rimtų apleistų sveikatos sutrikimų. Nuolatiniai nelaimingi atsitikimai turintys ilgalaikių pasekmių vaiko sveikatai. Vaikas turi negalią. Vaikas save žaloja ir yra bandęs žudytis. Serga psichikos liga, kurios negydome. Vaikas turi priklausomybę, vartoja narkotines ir psichotropines medžiagas. Mūsų priklausomybės ir / ar lėtinės ligos turi ilgalaikių pasekmių vaiko sveikatai.
Vaikas lanko švietimo, ugdymo įstaigą. Be reikalo nepraleidžia pamokų, mokymosi rezultatai geri. Pasirūpiname, kad vaikas turėtų reikiamas ugdymo, lavinimo priemones.
Pasitaiko, kad vaikas praleidžia pamokų, turi nedidelių mokymosi sunkumų. Pastebime, kad kartais pasirūpiname ne visomis reikalingomis ugdymo priemonėmis.
Norėtume, tačiau vaikui nėra galimybės lankyti darželį. Vaikas be priežasties praleidžia pamokas. Vaikas turi mokymosi sunkumų, mokymosi rezultatai ir pasiekimai prastėja. Vaikas neturi reikiamų ugdymo, lavinimo priemonių. Tik paraginti pasirūpiname reikiamomis mokymosi priemonėmis.
Vaikas nelanko mokyklos ar kitos mokymo įstaigos. Prasti mokymosi rezultatai, pataisos. Vaikas turi specialiųjų ugdymosi poreikių, reikalinga asistento pagalba mokykloje. Vaikas neturi reikiamų mokymosi priemonių.
Vaikas neturi tėtės arba mamos, tačiau aš rūpinuosi vaiko auklėjimu ir ugdymu. Kartais kyla vaiko ir kitų namiškių nesutarimai, tačiau vaiko gerovė nenukenčia. Esame išsiskyrę, retkarčiais pastebime nesėkmes ugdyme ar auklėjime, ne vienodai įsitraukiame į rūpinimąsi vaiku. Vaikas retai pabendrauja su kartu negyvenančiais giminaičiais.
Vaikas neturi tėtės ar mamos, man reikia pagalbos rūpinantis vaiku, pastebiu sunkumus, kuriuos negaliu įveikti pats / pati. Esame išsiskyrę ar šiuo metu skiriamės, dėl to nukenčia vaikas. Neleidžiame vaikui bendrauti su kai kuriais giminaičiais, su kuriais jis / ji norėtų bendrauti.
Vaikas neturi tėtės ar mamos, aš nenoriu jokios pagalbos vaiko ugdyme ar auklėjime, net kai pastebiu nesėkmes. Vaikas nuolat nesutaria su vienu mūsų ar su mumis abiem. Nuolat kyla visokių nesutarimų, stipriai pykstamės. Draudžiu vaikui bendrauti su tėčiu / mama, su kuriu esu išsiskyręs / išsiskyrusi. Mano sutuoktinė / -is ar partnerė / -is nuolat konfliktuoja su vaiku, smurtauja.
Vaikas pagal savo amžių pažįsta savo emocijas, geba rodyti įvairius jausmus, geba bendrauti. Vaikas adekvačiai pasitiki savimi ir aplinkiniais žmonėmis, elgiasi tinkamai, žino ir laikosi ribų.
Pastebime, kad vaikas jaučia įtampą, kartais dėl įtampos ar jaudinimosi trumpam sutrinka sveikata. Vaikas be priežasčių nepasitiki aplinkiniais, sunkiau sukaupia dėmesį. Pastebime nežymius, nepaaiškinamus elgesio pasikeitimus.
Vaikas ne pagal amžių subrendęs arba ne pagal amžių vaikiškas. Dėl neaiškių priežasčių vaikui sutrikęs miegas ir / ar mityba. Pastebime, kad vaikas patiria patyčias. Pastebime, kad vaikas pats linkęs tyčiotis, nežino ribų, ignoruoja bendro elgesio taisykles.
Vaikas itin sutrikęs, stipriai įsitempęs, dažna nuotaikų kaita. Vaikas ne pagal amžių subrendęs arba ne pagal amžių vaikiškas. Pastebime, kad vaikas kelia grėsmę kitiems, tyčiojasi ar smurtauja. Vaikas artimai bendrauja su nusikalsti linkusiais paaugliais, priklauso įvairioms grupuotėms
Mes suprantame ir taikome sveikos gyvensenos principus, sistemingai stebime vaiko sveikatą, laiku kreipiamės pagalbos į specialistus; Vaiko kasdienėje aplinkoje užtikriname higienos principus. Pats vaikas turi reikalingus higienos įgūdžius. Vaiko užimtumas ir poilsis subalansuoti.
Atpažįstame situacijas, kai pavėluotai pastebėjome grėsmes vaiko sveikatai; Pastebime, kad nežinome dalies sveikos gyvensenos principų ar jų nesiseka praktiškai laikytis, retkarčiais nerandame reikalingos pagalbos. Pastebime, kad kai kurie vaiko higienos įgūdžiai per silpni ar vaiko aplinka nėra pakankamai higieniška; Pastebime situacijas, kai vaikas pervargęs ar atvirkščiai – nepakankamai fiziškai aktyvus.
Laiku nesikreipus medicininės pagalbos, reikalingos vaikui (nesikreipus į gydytojus ar neparūpinus vaistų) buvo pakenkta vaiko sveikatai ar sukeltas bereikalingas skausmas. Vaiko aplinka yra nehigieniška, vaikas neturi sistemingų (reguliarių) higienos įgūdžių. Pastebimos per mažo vaiko fizinio aktyvumo pasekmės sveikatai (viršsvoris ir pan.) ar dažno pervargimo požymiai (dirglumas, mieguistumas, silpnas imunitetas)
Vaikui būtinas gydymas ir priežiūra namuose neužtikrinami. Nuolat vėluojama ar visiškai nesikreipiama į sveikatos priežiūros specialistus. Pastebimi kraštutiniai vaiko sveikatos sutrikimai dėl nepriežiūros (išsekimas, skorbutas ir pan.); Vaiko higiena apleista ir tai sukelia pasekmes sveikatai (sugedę dantys, niežai, kirmėlės ar galvos utėlės); Vaikas yra nuolat pervargęs. Dėl sistemingai neužtikrinamo fizinio aktyvumo ir pakankamo poilsio atsiranda rimtų sveikatos sutrikimų.
Suprantame ir taikome sveikos mitybos principus, užtikriname pilnavertę, subalansuotą mitybą; Vaikas turi tinkamus drabužius bei avalynę, rengiasi atitinkamai oro sąlygoms.
Atpažįstame situacijas, kuriose vaiko mityba yra netinkama; Pastebime situacijas kai vaikas būna apsirengęs netinkamai atsižvelgiant į oro sąlygas ar neturi tinkamų drabužių / avalynės.
Vaikas dažnai alkanas ar maitinasi nepilnaverčiu maistu (mityboje sistemingai trūksta sveikatai svarbių medžiagų); Vaikas nuolat dėvi drabužius ir / ar batus, kurie netinka vaikui pagal dydį ir / ar neatitinka oro sąlygų.
Dėl netinkamos mitybos sulėtėjęs vaiko augimas ir raida ar ženkliai sutrikdyta sveikata (išsekimas, skorbutas, viršsvoris ir pan.), Vaikas nuolat neturi tinkamų drabužių ir / arba avalynės. Dėl netinkamos oro sąlygoms aprangos kyla ilgalaikių pasekmių vaiko sveikatai ir / ar gerovei.
Vaikas gyvena švarioje, tvarkingoje ir jaukioje aplinkoje. Vaikas turi savo asmeninės erdvės.
Pastebime situacijas, kai vaikui trūksta asmeninės erdvės ar kuomet gyvenamoji aplinka nėra pakankamai švari ir tvarkinga
Namuose vaikas neturi asmeninės erdvės. Namuose lankosi daug atsitiktinių žmonių. Vaiko aplinka nešvari ir netvarkinga. Vaiko negalios atveju – aplinka nepritaikyta vaiko poreikiams.
Vaikas visiškai neturi privačios erdvės poilsiui, aplinka kelia grėsmę vaiko saugumui; Vaiko gyvenamoji aplinka apleista, netvarkinga, higienos būklė kelia grėsmę vaiko sveikatai, saugumui ar gali turėti ilgalaikių pasekmių gerovei.
Mes užtikriname vaiko ugdymuisi būtinas sąlygas – vaikas lanko mokyklą, turi galimybę papildomam ugdymui, turi reikiamas priemones; Vaikas turi galimybę bendrauti su bendraamžiais, dalyvauti įvairiose žmonių grupėse ar bendruomenėse.
Atpažįstame situacijas, kurios apsunkina vaiko ugdymąsi ir buvimą tarp kitų žmonių - neįvertiname žaidimų reikšmės vaiko raidai ir / ar draudžiame žaisti, vaikas negali dalyvauti papildomo ugdymo veiklose, laisvai bendrauti su kitais bendraamžiais ir pan.
Vaikas neturi atitinkančių jo amžių žaislų arba saugių daiktų, su kuriais galėtų žaisti. Vaikas nereguliariai lanko ugdymo įstaigą, turi specialiųjų mokymosi poreikių. Stipriai ribojame vaiko bendravimą su kitais vaikais ar draudžiame vaikui žaisti su savo bendraamžiais. Vaikas ribotai dalyvauja kokiose nors veiklose su įvairiais žmonėmis, organizacijomis.
Vaikas išvis nelanko ugdymo įstaigos, vaikas ugdosi kažkaip savaime. Vaikas stipriai izoliuotas nuo socialinės veiklos (draugų, būrelių), dalyvauja neteisėtoje veikloje (vagystės, chuliganizmas ir pan.). Vaikas įtraukiamas į uždaras pavojingų ideologijų bendruomenes.
Sukuriame saugią aplinką vaikui, gebame atpažinti ir tinkamai pasirūpinti potencialiai rizikingomis situacijomis. Vaikas nepatiria bereikalingų sužalojimų;
Pastebime kad kartais vaikas patiria nedideles buitines traumas ar nelaimingus atsitikimus. Atpažįstame, kad vaiko aplinkoje yra daiktų ar vietų, kurios potencialiai rizikingos vaikui, tačiau jomis tinkamai nepasirūpiname.
Vaiko aplinkoje yra prieinami pavojingi daiktai ir / ar cheminės medžiagos. Kartais paliekame vaiką vieną per ilgai ar kitų vaikų priežiūrai. Vaikas neturi saugios žaidimų vietos. Vaikas tampa trikdančių ar traumuojančių įvykių liudininku, ypač kalbant apie smurtą tarp tėvų. Buitinės traumos ar nelaimingi atsitikimai kartojasi.
Vaikas patiria nuolatines traumas ar sužalojimus. Vaiko saugumas apskritai neužtikrinamas. Vaikas būna vienas su nepažįstamais žmonėmis nesaugioje ar nepatikimoje aplinkoje (kur yra neblaivių žmonių, nėra nei vieno suaugusio asmens prisiimančio atsakomybę už vaiko saugumą, kur yra daug fizinių grėsmių ir pan.)
Sukuriame saugią emocinę aplinką, su vaiku bendraujame atvirai, šiltai ir nuoširdžiai. Gebame ir teikiame vaikui grįžtamąjį ryšį. Vaikas turi galimybių saugiai ir ilgalaikiai bendrauti su bendraamžiais ir suaugusiais.
Pastebime situacijas, kuriose nėra aiškiai nustatytų ribų ir taisyklių arba jų nuosekliai nesilaikome nei mes nei vaikas. Pastebime kad kartais vaiką gąsdiname ir grasiname. Mums pasitaiko situacijų, kuomet ryšyje su vaiku nepavyksta užtikrinti emocinio saugumo.
Dažnai grasiname vaikui ar gąsdiname. Neturime aiškiai nustatytų ribų ir taisyklių ir būname nenuoseklūs (elgiamės skirtingai tokioje pat situacijoje). Vaikas dažnai atstumiamas, negauna prašomos pagalbos, priverstas būti savarankišku ne pagal amžių. Vaiką prižiūri daug besikeičiančių žmonių, nėra vieno artimo ir pastovaus asmens, prie kurio vaikas galėtų prisirišti.
Pasitaiko, kai nebekontroliuojame savo elgesio. Vaikas patiria prieštaringus (ir prieraišumo ir baimės) jausmus tiems pat suaugusiems. Pastebime vaiko emocinio nesaugumo požymių – agresyvus elgesys, savęs žalojimas, užguitumas, nepaaiškinamas uždarumas, atsiskyrimas nuo bendraamžių ir pan.
Gebame atpažinti ir tinkamai atliepti vaiko emociniams poreikiams; Skiriame pakankamai dėmesio ir laiko atviram ir jautriam bendravimui su vaiku.
Pastebime kad kartais nepavyksta laiku atpažinti vaiko emocinių poreikių ar juos tinkamai atliepti. Atpažįstame, kad pasitaiko krizinių situacijų, kuomet neskiriame pakankamai laiko bendravimui su vaiku. Pastebime ir atpažįstame, kad kad bendraujant su vaiku kartais manipuliuojame, bendraujame netiesiai.
Vaikas patiria dviprasmiškus jausmus (ir saugumo, ir baimės – vaikas nesusigaudo, ko tikėtis) bendraudamas su suaugusiais; Vaikui trūksta bendravimo su suaugusiais šeimos nariais. Į vaiką reaguojama atsiribojimu, pašaipa, draudimais. Nesuprantame vaiko elgesio ar emocijų – „kas jam / jai darosi?“. Vaikas elgiasi neprognozuojamai.
Vaikas gyvena baimėje ar nerime, patiria nuolatinę emocinę įtampą. Vaikas yra baudžiamas, žeminamas, iš jo / jos tyčiojamasi, grasinama.
Sugebame pozityviai, nesmurtiniais būdais auklėti ir drausminti vaiką (be bausmių), paaiškinti vaikui ryšį tarp poelgių ir pasekmių, teikti vaikui grįžtamąjį ryšį, rodyti tinkamą pavyzdį. Sugebame veikti stresinėse ar sudėtingose situacijose neperkeldami savo jausmų ar emocijų vaikui; Sugebame ugdyti vaiko savarankiškumą – sukurti pusiausvyrą tarp iššūkių ir pagalbos vaikui.
Pastebime situacijas, kai nepavyksta sėkmingai auklėti ar sudrausminti vaiko ir kyla noras bausti. Atpažįstame stresines ar sudėtingas situacijas, kurias nepavyksta ar gali ateityje nepavykti įveikti neperkeliant savo išgyvenimų vaikui („neužkrauti savo krūvio vaikui“). Pastebime situacijas kuriose iš vaiko tikimės per didelio savarankiškumo arba perdėtai globojame vaiką.
Auklėjime nepavyksta išlaikyti ribų. Vaikas patiria žeminančių bausmių. Stresinėse ar sudėtingose situacijose mūsų emocinis krūvis tenka vaikui. Vaikas priverstas imtis atsakomybių ne pagal savo amžių, negauna reikiamos pagalbos. Vaikas nesugeba imtis amžiui adekvačių atsakomybių, yra per daug priklausomas nuo tėvų globos.
Mūsų šeima neturi negatyvių patirčių (pvz. artimųjų netektys, skyrybos, emigracija, vaiko išnaudojimas, smurtas šeimoje, buvę vaiko paėmimo iš šeimos atvejai ir kt.).
Mūsų šeimoje yra buvę reikšmingų įvykių, kurie padarė įtaką vaikui, tačiau nepastebime vaiko elgesio pasikeitimų ar neadekvačios reakcijos, visa tai nedaro neigiamos įtakos tolimesniam mūsų šeimos funkcionavimui.
Mūsų šeimoje yra buvę reikšmingų įvykių, kurie padarė įtaką vaikui, pastebime nežymius vaiko ir / ar mūsų pačių elgesio pasikeitimus.
Mūsų šeimoje yra buvę reikšmingų įvykių, dėl kurių vaiko elgesys pasikeitęs. Mūsų buvusios krizės neišspręstos, atsikartoja neigiamos patirtys, praeityje patirtą elgesį atkartojame savo vaiko atžvilgiu.
Mūsų šeima funkcionuoja gerai, neturime reikšmingų problemų.
Pastebime situacijas, kuriose mums reikalinga išorinė pagalba.
Mūsų šeimoje dažnai kyla problemų, dėl kurių negebame patenkinti vaiko poreikių. Bent vienas iš mūsų (tėtis ar mama) turi negalią ar yra sunkios sveikatos būklės.
Mūsų šeimoje kyla nuolatinės problemos, dėl kurių negebame patenkinti vaiko poreikių. Smurtaujame šeimoje. Turime priklausomybių. Priklausome uždaroms ar pavojingos ideologijos bendruomenėms. Užsiimame nusikalstama veikla.
Mūsų šeima turi pagalbos tinklą. Palaikome gerus santykius su išplėstine šeima. Vaiką padeda prižiūrėti patikimi, tampriais ryšiais su mumis susiję artimi asmenys.
Esant poreikiui, turėsime paramos tinklą ir galėsime gauti pagalbą. Ryšių su išplėstinės šeimos nariais nepalaikome nuolat. Vaiką prižiūrime patys, retais atvejais pasitelkiame pagalbą iš išorės.
Mūsų šeima neturi paramos tinklo. Mūsų bendravimo ryšiai su išplėstinės šeimos nariais neišplėtoti arba santykiai prasti. Vaiką patikime prižiūrėti besikeičiantiems asmenims, tačiau jie juo rūpinasi tinkamai.
Dėl mūsų santykių su išplėstinės šeimos nariais kyla pavojus vaikui (pvz., kartu su jais vartojame alkoholį). Vaiką paliekame be priežiūros arba paliekame prižiūrėti asmenims, kurie netinkamai juo rūpinasi.
Mūsų šeima nepatiria jokių sunkumų dėl gyvenamosios vietos nuošalumo ar susisiekimo.
Mūsų šeima turi ribotas galimybes gauti visas reikiamas paslaugas dėl gyvenamosios vietovės nuošalumo, transporto priemonės neturime, tačiau padeda kaimynai ar kiti asmenys.
Bent vienas iš mūsų yra bedarbis, tačiau deda pastangas darbo paieškoms / yra neįgalus, tačiau deda pastangas darbo paieškoms (kai yra darbingas).
Nei vieno iš mūsų darbas nėra specifiškas arba nei vieno iš mūsų darbo specifika nedaro įtakos vaikui.
Bent vieno iš mūsų darbas specifiškas, dėl darbo specifikos pastebime neigiamą įtaką vaikui, tačiau nesprendžiame dėl to kylančių problemų arba sprendžiame jas netinkamai.